۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۹:۴۰

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع):

یادواره شهدا نقش مهمی درتقویت ارزش‌های انقلاب اسلامی دارد

یادواره شهدا نقش مهمی درتقویت ارزش‌های انقلاب اسلامی دارد

شهرکرد-فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: یادواره‌ شهدا می‌تواند نقش مهمی در حفظ و تقویت ارزش‌های انقلاب اسلامی ایفا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی محمد اکبری امروز چهارشنبه در نشست هماهنگی کنگره شهدای دانش آموز استان که در ستاد کنگره شهدای استان برگزار شد ضمن بیان اهمیت برگزاری محافل شهدا اظهار کرد: پیش زمینه برگزاری کنگره ملی شهدای استان که در سال بعد برگزار خواهد شد، برگزاری یادواره‌های متعدد شهدا اعم از خانگی، آبروی محله، شهرستانی و قشری می‌باشد.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری به انتخاب شهید ظفر خالدی از شهدای نوجوان استان به عنوان شهید شاخص کشوری در سال ۱۴۰۳و برگزاری کنگره شهدای دانش آموز استان و گرامیداشت شهید ظفر خالدی اشاره و عنوان کرد: انتخاب شهید ظفر خالدی به عنوان شهید شاخص کشوری برگ زرین دیگری از افتخارات استان چهارمحال و بختیاری در دفاع مقدس می‌باشد و از فرصت مغتنم و استثنایی می‌بایست برای معرفی این شهید در کل کشور استفاده کرد.
وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در شهرستان لردگان وجود دارد، کنگره شهدای دانش آموز استان و گرامیداشت شهید ظفر خالدی همزمان با هفته بسیج دانش آموزی در اواسط آبان‌ماه سال جاری در زادگاه این شهید شاخص در شهرستان لردگان برگزار خواهد شد.
وی افزود: شهید ظفر خالدی کوچک ترین شهید دانش آموز می‌باشد، باید تلاش کرد در پایان سال ۱۴۰۳ هیچ دانش آموزی در استان وجود نداشته باشد که با شهید خالدی آشنا نباشد.
سردار اکبری با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا یک ضرورت است، گفت: یادواره‌ها می‌تواند نقش مهمی در حفظ و تقویت ارزش‌های انقلاب اسلامی ایفا کند و یادوارهها باعث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تقویت روحیه جهادی و مقابله با جنگ نرم دشمن می‌شود.
یادواره‌ شهدا برای مقابله با جنگ نرم دشمن است
وی با بیان اینکه فضای مجازی فضای بسته‌ای نیست و باید از این فضا استفاده کرد، گفت: فیلم و کتاب آثاری که می تواند از شهید خالدی ماندگار شود، باید تلاش کرد تولیدات در خور شأن شهید باشد.
در ادامه این جلسه مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدا، یکی از سنت‌های ارزشمند و پربرکتی می‌باشد که در جامعه ما برگزار می‌شود.
مرتضی مولایی در استفاده از ابزارهای هنری و تولید آثار متنوع فرهنگی و رسانه ای تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت هنر از الزامات انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان می‌باشد.
مسئول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادآور شد: دشمنان همواره در تلاش برای تضعیف باورهای دینی و انقلابی مردم هستند، برگزاری یادواره شهدا بهترین راه برای مقابله با جنگ نرم دشمن و نشر فرهنگ ایثار و مقاومت است.
در ادامه نشست کرم نظری مسئول بسیج دانش‌آموزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: معرفی شهید ظفر خالدی جز توفیقات الهی می‌باشد که نصیب استان چهارمحال و بختیاری شده است.
کنگره شهدای دانش آموز استان در لردگان برگزار می شود
وی به برگزاری کنگره شهدای دانش آموز استان در هفته بسیج دانش آموزی اشاره و بیان داشت: تا قبل از برگزاری کنگره شهدای دانش آموز در شهرکرد یک آلمان به نام شهدای دانش آموز و شهید ظفر خالدی نصب می‌شود.
نظری افزود: ۲۰۰ مدرسه در استان وجود دارد و در هفته دفاع مقدس ۲۰۰ یادواره شهدا در استان برگزار می‌شود تا نقش شهدای دانش آموز در انقلاب را در مدارس تبیین کنیم.
مسئول بسیج دانش آموزی چهارمحال و بختیاری گفت: کنگره شهدای دانش آموز آبان ماه سال جاری در زادگاه شهید خالدی در شهرستان لردگان برگزار می‌شود و این کنگره برای استقبال از دومین کنگره شهدای چهارمحال و بختیاری است.
کد خبر 6236604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha